از فضای ابری استفاده کنید!
نوشته شده توسط : کارشناس تولید محتوا

ممکن است بارها اصطلاح فضای ابری را شنیده باشید و یا از آن استفاده کرده باشید.

فضای ذخیره‌سازی ابری، فضایی است که شما با استفاده از آن می‌توانید داده‌های خود را بدون نگرانی حذف شدن ذخیره کنید، چراکه این فضا با وصل شدن به اینترنت در دسترس‌تان قرار می‌گیرد و بدون اشغال فضای فیزیکی، حجم قابل توجهی از داده‌هایتان را از خطر پاک شدن حفظ خواهد کرد.

فضای ابری چگونه به مترجمان کمک می‌کند؟

اگر شغل شما مترجمی است، قطعاً هر روز با فایل های متنوع متن‌هایی در زبان مبدأ یا متون ترجمه شده و آماده بازنگری سروکار دارید.

حفظ این فایل‌ها برای فواصل زمانی کوتاه مدت در حین ترجمه آن‌ها و طولانی مدت برای کارهای حجیم و یا در صورت لزوم، بازنگری متن ترجمه شده و ارسال مجدد آن به مشتری از وظایف مترجم می‌باشد. با نگهداری این داده‌های مهم و انتقال آن‌ها به کمک حافظه کامپیوتر، لپ‌تاپ، انواع حافظه خارجی مثل فلش مموری‌ها، در خطر پاک شدن، به سرقت رفتن، گم شدن و یا خرابی دستگاه به هر دلیلی خواهید بود. مزیت دیگر حفظ و نگهداری اطلاعات در فضای ابری، این است که همیشه و همه جا به اطلاعات دسترسی دارید.

انواع فضای ذخیره‌سازی ابری کدامند؟

چهار نوع ذخیره‌سازی ابری وجود دارد:

۱- ذخیره‌سازی ابری شخصی: توسط دستگاه متصل به شبکه فعال می‌شود و شما می‌توانید داده‌های شخصی نظیر عکس، فیلم، موسیقی و گرافیک را در آن ذخیره کرده و در هرجایی با اتصال به اینترنت از داده‌هایتان استفاده کنید.

۲- ذخیره‌سازی ابری خصوصی: این فضا از سرورهای داخلی استفاده می‌کند؛ پس توسط موسساتی استفاده می‌شود که خواهان انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری ذخیره‌سازی ابری هستند.

۳- ذخیره‌سازی ابری عمومی: از طرف شخص ثالثی به عنوان سرویس‌دهنده در دسترس است. فضای ذخیره سازی ابری آمازون AWS، ذخیره ابری Microsoft Azure، و ذخیره‌سازی ابری گوگل در میان شرکت‌ها محبوب این مجموعه است. به ازای هربار استفاده کاربر موظف است برای خدمات ذخیره‌سازی که به او ارائه می‌شود هزینه‌ای بپردازد.

۴- ذخیره‌سازی ابری هیبریدی: همانطور که می‌دانید هیبرید به معنی ترکیب‌شده است. بنابراین فضای هیبریدی ترکیبی از دو فضای ذخیره‌سازی ابری خصوصی و عمومی است. این نکته باعث می‌شود موسسات بتوانند برای بخش ذخیره‌سازی داده‌ها و پردازش‌های محرمانه از ابر خصوصی و برای بخش ذخیره‌سازی و قدرت پردازش از ابر عمومی استفاده کنند.

۱۰ شرکت محبوب ارائه دهنده فضای ابری

۱- Icedrive:  بهترین سرویس ذخیره‌سازی ابری موبایل

۲- pCloud: بهترین سرویس ذخیره‌سازی ابری با دسترسی مادام‌العمر

۳-Zoolz: بهترین حالت برای ذخیره‌سازی ابری با حجم زیاد و طولانی مدت

۴-iDrive: بهترین سرویس ذخیره‌سازی ابری برای پشتیبان‌گیری

۵- Sync: بهترین برای صنایع به شدت تنظیم‌شده

۶- LiveDrive: بهترین برای همکاری تیمی از راه دور

۷- Google Drive: بهترین سرویس ذخیره‌سازی ابری رایگان

۸- Microsoft OneDrive: بهترین سرویس ذخیره‌سازی ابری برای کاربران PC

۹- Apple’s iCloud: بهترین سرویس ذخیره‌سازی ابری برای کاربران اپل

۱۰- DropBox: محبوب‌ترین سرویس ذخیره‌سازی ابری

۳ ارائه کننده محبوب و برتر فضای ذخیره‌سازی ابری DropBox، Google Drive و Microsoft OneDrive

فضای ذخیره‌سازی ابری DropBox:

Dropboxیکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری است که به شما امکان می‌دهد پرونده‌ها و اطلاعات خود را به صورت آنلاین ذخیره کرده و با دیگر دستگاه‌های خود در هر جای دیگر، همگام‌سازی کنید.

برای فرستادن فایل‌ها و اطلاعات خود فقط با استفاده از لینک‌های Dropbox می‌توانید فایل‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از طرح رایگان که شامل ۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است استفاده کنید. جهت افزایش حجم ذخیره‌سازی تا ۳ ترابایت باید مبلغی پرداخت شود.

پس از نصب برنامه Dropbox بر روی رایانه شخصی، تلفن همراه یا هردو، هر فایلی که به صورت محلی در Dropbox ذخیره می‌کنید نیز در سرور Dropbox کپی می‌شود و اگر در هر یک از دستگاه‌های خود  تغییراتی روی فایل‌ها ایجاد کنید، به‌روزرسانی‌ها به طور خودکار در همه جا منعکس می‌شوند. برای استفاده از این فضا تنها کافیست برنامه آن را دانلود و در دستگاه‌های خود نصب کنید.

فضای ذخیره‌سازی ابریGoogle Drive:

برای بارگذاری امن پرونده‌ها و ویرایش آنلاین آن‌ها می‌توانید از درایو در رایانه یا دستگاه همراه خود استفاده کنید. درایو هم‌چنین ویرایش و همکاری در پرونده‌ها را برای دیگران آسان می‌کند. رابط کاربری Drive بسیار ساده است؛ برای استفاده از این ابزار تنها کافیست یک اکانت گوگل داشته باشید و به آدرس زیر مراجعه کنید:

Driver.google.com

با این کار می‌توانید به رابط وب درایو دسترسی پیدا کنید که کار کردن با آن بسیار ساده است.

فضای ذخیره سازی Microsoft OneDrive:

OneDrive راه حل ذخیره‌سازی ابری مایکروسافت است که می‌توانید از آن به صورت رایگان یا با اشتراک در Microsoft 365 استفاده کنید.

برای شروع کار با  OneDrive، باید با استفاده از اعتبار حساب مایکروسافت خود وارد برنامه دسک‌تاپ شوید و دستورالعمل‌ها را برای شروع همگام‌سازی فایل‌ها دنبال کنید.

با OneDrive می‌توانید از طریق حساب مایکروسافت مرتبط خود از پرونده‌های ذخیره شده در سرویس ابری پشتیبان‌گیری، همگام‌سازی یا به اشتراک بگذارید.

OneDrive یک پلتفرم ذخیره‌سازی مبتنی بر اینترنت است و فضای قابل توجهی را که مایکروسافت به هر کسی که دارای حساب مایکروسافت است، به صورت رایگان ارائه می‌دهد. تصور کنید که این یک دیسک سخت در فضای ابری است که می‌توانید با چند مزیت اضافی به اشتراک بگذارید. یکی از این مزیت‌ها این است که شما در هر رایانه ای با ورود به حساب مایکروسافت خود به اطلاعات OneDrive خود دسترسی دارید.

با توضیحاتی که داده شد به راحتی می‌توان به مزیت استفاده از این فضاها پی برد. یک مترجم با استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری می‌تواند از هرکجا که خواست به ادامه ترجمه خود مشغول شود، چراکه داده‌های متنی او همیشه در دسترسش خواهند بود.





:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: