نوشته شده توسط : کارشناس تولید محتوا

اول از همه ، شما باید در ترجمه مهارت داشته باشید. تا حدی واضح به نظر می رسد ، اما از نظر من در مرور مقاله های آزمون ترجمه برای مشتریان آژانس ، برخی از افراد هنوز قبل از شروع ارسال این تست ها برای مشتریان بالقوه ، این قسمت را نمیخکوب کرده اند. بنابراین چه چیزی یک مترجم خوب را ایجاد می کند؟

مهارتهای زبان مبدا

شما باید بتوانید اکثر متون را بدون کمک فرهنگ لغت ، مطابق استاندارد یک بومی زبان تحصیل کرده ، درک کنید. شما لازم نیست که بتوانید با همان استاندارد بنویسید (به ویژه از نظر دستور زبان ، که تعداد کمی از افراد غیر بومی کاملاً به آن تسلط پیدا می کنند) ، اما باید بتوانید مفاهیم را مانند هر بومی درک کنید. یک مترجم خوب از یک فرهنگ لغت و منابع دیگر برای پیدا کردن کلمات دقیق برای بیان مفاهیم ، اصطلاحات و ایده ها به زبان مقصد استفاده می کند ، اما همچنین باید به یاد داشته باشد که چنین ابزاری فقط برای کمک وجود دارد و نمی تواند برای آنها کار کند.

 

در حالی که بسیاری از مترجمان حداقل دارای مدرک لیسانس در هر دو زبان ترجمه ، زبان و یا رشته مرتبط با تخصص خود هستند ، مترجمان بسیار خوبی در آنجا وجود دارند که این کار را نمی کنند. برای مدرک های مختلف ، مدرک های اضافی و عضویت ، تا حدودی همین امر. در حالی که اینها شاخص استعداد هستند ، اما آزمون نهایی رضایت مکرر مشتریان است ، که همچنین به مترجم مربوطه دستمزد مناسبی پرداخت می کنند. این بدان معنا نیست که این صلاحیت ها و عضویت ها به هیچ وجه بی فایده نیستند ، فقط این که خود ضامن موفقیت نیستند و بدون آنها محکوم به شکست نیستند.

 

چگونه پیشرفت کنیم؟

وقت خود را در کشور مبدا سپری کنید.

راهنماهای زبان را بخرید و به آنها مراجعه کنید.

روزنامه ها و مجلات را به زبان مبدا بخوانید.

متن های متناسب با تخصص خود را در زبان مبدا بخوانید.

در دوره های زبان شرکت کنید و مدارک لازم را کسب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کارشناس تولید محتوا

اگر برای تولید محتوا از اکسل استفاده می‌کنید، مطلب زیر را مطالعه کنید:

برای کپی و پیست سریع، از ابزار Autofillاستفاده کنید:

فرض کنیم که شما یک فرمول در بالای یک ستون نوشته اید و می خواهید از آن فرمول در پایین ستون نیز استفاده کنید (یا در ابتدای یک ردیف یک فرمول دارید و می خواهید از آن فرمول در سراسر ردیف استفاده کنید). به جای کپی و پیست دستی، می توانید از ویژگی AutoFill استفاده کنید و به کار خود سرعت بخشیده و فرمول را به صورت خودکار تنظیم کنید. همچنین می توانید از AutoFill برای ورود خودکار ماه ها یا روزهای هفته نیز استفاده کنید.

برای استفاده از AutoFill، نقطه کوچک در گوشه سمت راست پایین سلول فعلی را پیدا کنید. (اگر چندین سلول را انتخاب کرده اید، باید از نقطه مشترک آنها استفاده کنید.) وقتی اشاره گر موس را روی نقطه قرار می دهید، نشانگر به یک تقاطع تبدیل می شود. تقاطع را به پایین ستون یا درامتداد ردیف بکشید.

مثال: در D2 عمل ضرب ساده را انجام دهید، سپس تا D8 را AutoFill کنید. برای انجام این تمرین به برگه “autofill” در پرونده اکسل رایگان مراجعه کنید.

 

جمع سریع با کلید ALT و =

کافی است که در انتهای یک سطر یا ستونی سلولی را انتخاب کنید و این کلید = + ALT را بزنید تا تابع SUM برای شما نوشته شود.

 

کلیدهای تنظیم فرمت اعداد

 الب است بدانید که کلیدهای CTRL + SHIFT و اعداد 1 تا 5 برای فرمت سل اعداد بکار می‌روند. خود من بیشترین استفاده را از کلید CTRL+SHIFT+1 می‌کنم که این کلید باعث نمایش یک عدد در حالت Number می‌شود.

 

پرش به ابتدای یک سطر یا ستون از لیست با کیبورد

اگر فایل شما پر از اطلاعات باشد و مرتبا بخواهید به انتهای یا ابتدای لیست خود بروید شک نکنید که باید از کلیدهای ↓ + CTRL برای رفتن به انتهای ستون (سطر) و کلید ↑ + CTRL برای رفتن به ابتدای لیست هایتان استفاده کنید.

 

اضافه و حذف یک سطر یا ستون

تقریبا یک کار مهم در اکسل اضافه و یا کم کردن سطر و ستون ها است . برای اینکار می توانید به راحتی از کلید- + CTRL (کنترل و منها) برای حذف و برای اضافه کردن = + CTRL+SHIFT (کنترل شیفت مساوی) برای اضافه کردن استفاده کنید.

توجه: اگر قبل از زدن این کلیدها سطر یا ستونی را انتخاب کرده باشد خود اکسل متوجه می‌شود منظور شما چیست و دیگر پنجره تصویر متحرک زیر را نمایش نمی دهد.

 

نمایش همه فرمول‌ها

با زدن کلید ` + CTRL حالت شیت اکسل عوض می‌شود و تمامی فرمول ها را به شما نماش می‌دهد. فراموش نکنید که با دوباره زدن همین کلید مجدد به حالت عادی شیت بر خواهید گشت.

نکته: علامت ` را در سمت چپ عدد 1 کیبورد کامیپوتر باید پیدا کنید. روی این کلید علامت ~ هم می بینید.)

 

 

 

 

برای ادامه آموزش‌ها، با ما همراه باشید.



:: برچسب‌ها: اکسل ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کارشناس تولید محتوا

ممکن است بارها اصطلاح فضای ابری را شنیده باشید و یا از آن استفاده کرده باشید.

فضای ذخیره‌سازی ابری، فضایی است که شما با استفاده از آن می‌توانید داده‌های خود را بدون نگرانی حذف شدن ذخیره کنید، چراکه این فضا با وصل شدن به اینترنت در دسترس‌تان قرار می‌گیرد و بدون اشغال فضای فیزیکی، حجم قابل توجهی از داده‌هایتان را از خطر پاک شدن حفظ خواهد کرد.

فضای ابری چگونه به مترجمان کمک می‌کند؟

اگر شغل شما مترجمی است، قطعاً هر روز با فایل های متنوع متن‌هایی در زبان مبدأ یا متون ترجمه شده و آماده بازنگری سروکار دارید.

حفظ این فایل‌ها برای فواصل زمانی کوتاه مدت در حین ترجمه آن‌ها و طولانی مدت برای کارهای حجیم و یا در صورت لزوم، بازنگری متن ترجمه شده و ارسال مجدد آن به مشتری از وظایف مترجم می‌باشد. با نگهداری این داده‌های مهم و انتقال آن‌ها به کمک حافظه کامپیوتر، لپ‌تاپ، انواع حافظه خارجی مثل فلش مموری‌ها، در خطر پاک شدن، به سرقت رفتن، گم شدن و یا خرابی دستگاه به هر دلیلی خواهید بود. مزیت دیگر حفظ و نگهداری اطلاعات در فضای ابری، این است که همیشه و همه جا به اطلاعات دسترسی دارید.

انواع فضای ذخیره‌سازی ابری کدامند؟

چهار نوع ذخیره‌سازی ابری وجود دارد:

۱- ذخیره‌سازی ابری شخصی: توسط دستگاه متصل به شبکه فعال می‌شود و شما می‌توانید داده‌های شخصی نظیر عکس، فیلم، موسیقی و گرافیک را در آن ذخیره کرده و در هرجایی با اتصال به اینترنت از داده‌هایتان استفاده کنید.

۲- ذخیره‌سازی ابری خصوصی: این فضا از سرورهای داخلی استفاده می‌کند؛ پس توسط موسساتی استفاده می‌شود که خواهان انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری ذخیره‌سازی ابری هستند.

۳- ذخیره‌سازی ابری عمومی: از طرف شخص ثالثی به عنوان سرویس‌دهنده در دسترس است. فضای ذخیره سازی ابری آمازون AWS، ذخیره ابری Microsoft Azure، و ذخیره‌سازی ابری گوگل در میان شرکت‌ها محبوب این مجموعه است. به ازای هربار استفاده کاربر موظف است برای خدمات ذخیره‌سازی که به او ارائه می‌شود هزینه‌ای بپردازد.

۴- ذخیره‌سازی ابری هیبریدی: همانطور که می‌دانید هیبرید به معنی ترکیب‌شده است. بنابراین فضای هیبریدی ترکیبی از دو فضای ذخیره‌سازی ابری خصوصی و عمومی است. این نکته باعث می‌شود موسسات بتوانند برای بخش ذخیره‌سازی داده‌ها و پردازش‌های محرمانه از ابر خصوصی و برای بخش ذخیره‌سازی و قدرت پردازش از ابر عمومی استفاده کنند.

۱۰ شرکت محبوب ارائه دهنده فضای ابری

۱- Icedrive:  بهترین سرویس ذخیره‌سازی ابری موبایل

۲- pCloud: بهترین سرویس ذخیره‌سازی ابری با دسترسی مادام‌العمر

۳-Zoolz: بهترین حالت برای ذخیره‌سازی ابری با حجم زیاد و طولانی مدت

۴-iDrive: بهترین سرویس ذخیره‌سازی ابری برای پشتیبان‌گیری

۵- Sync: بهترین برای صنایع به شدت تنظیم‌شده

۶- LiveDrive: بهترین برای همکاری تیمی از راه دور

۷- Google Drive: بهترین سرویس ذخیره‌سازی ابری رایگان

۸- Microsoft OneDrive: بهترین سرویس ذخیره‌سازی ابری برای کاربران PC

۹- Apple’s iCloud: بهترین سرویس ذخیره‌سازی ابری برای کاربران اپل

۱۰- DropBox: محبوب‌ترین سرویس ذخیره‌سازی ابری

۳ ارائه کننده محبوب و برتر فضای ذخیره‌سازی ابری DropBox، Google Drive و Microsoft OneDrive

فضای ذخیره‌سازی ابری DropBox:

Dropboxیکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری است که به شما امکان می‌دهد پرونده‌ها و اطلاعات خود را به صورت آنلاین ذخیره کرده و با دیگر دستگاه‌های خود در هر جای دیگر، همگام‌سازی کنید.

برای فرستادن فایل‌ها و اطلاعات خود فقط با استفاده از لینک‌های Dropbox می‌توانید فایل‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از طرح رایگان که شامل ۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است استفاده کنید. جهت افزایش حجم ذخیره‌سازی تا ۳ ترابایت باید مبلغی پرداخت شود.

پس از نصب برنامه Dropbox بر روی رایانه شخصی، تلفن همراه یا هردو، هر فایلی که به صورت محلی در Dropbox ذخیره می‌کنید نیز در سرور Dropbox کپی می‌شود و اگر در هر یک از دستگاه‌های خود  تغییراتی روی فایل‌ها ایجاد کنید، به‌روزرسانی‌ها به طور خودکار در همه جا منعکس می‌شوند. برای استفاده از این فضا تنها کافیست برنامه آن را دانلود و در دستگاه‌های خود نصب کنید.

فضای ذخیره‌سازی ابریGoogle Drive:

برای بارگذاری امن پرونده‌ها و ویرایش آنلاین آن‌ها می‌توانید از درایو در رایانه یا دستگاه همراه خود استفاده کنید. درایو هم‌چنین ویرایش و همکاری در پرونده‌ها را برای دیگران آسان می‌کند. رابط کاربری Drive بسیار ساده است؛ برای استفاده از این ابزار تنها کافیست یک اکانت گوگل داشته باشید و به آدرس زیر مراجعه کنید:

Driver.google.com

با این کار می‌توانید به رابط وب درایو دسترسی پیدا کنید که کار کردن با آن بسیار ساده است.

فضای ذخیره سازی Microsoft OneDrive:

OneDrive راه حل ذخیره‌سازی ابری مایکروسافت است که می‌توانید از آن به صورت رایگان یا با اشتراک در Microsoft 365 استفاده کنید.

برای شروع کار با  OneDrive، باید با استفاده از اعتبار حساب مایکروسافت خود وارد برنامه دسک‌تاپ شوید و دستورالعمل‌ها را برای شروع همگام‌سازی فایل‌ها دنبال کنید.

با OneDrive می‌توانید از طریق حساب مایکروسافت مرتبط خود از پرونده‌های ذخیره شده در سرویس ابری پشتیبان‌گیری، همگام‌سازی یا به اشتراک بگذارید.

OneDrive یک پلتفرم ذخیره‌سازی مبتنی بر اینترنت است و فضای قابل توجهی را که مایکروسافت به هر کسی که دارای حساب مایکروسافت است، به صورت رایگان ارائه می‌دهد. تصور کنید که این یک دیسک سخت در فضای ابری است که می‌توانید با چند مزیت اضافی به اشتراک بگذارید. یکی از این مزیت‌ها این است که شما در هر رایانه ای با ورود به حساب مایکروسافت خود به اطلاعات OneDrive خود دسترسی دارید.

با توضیحاتی که داده شد به راحتی می‌توان به مزیت استفاده از این فضاها پی برد. یک مترجم با استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری می‌تواند از هرکجا که خواست به ادامه ترجمه خود مشغول شود، چراکه داده‌های متنی او همیشه در دسترسش خواهند بود.



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کارشناس تولید محتوا

چگونگی ترجمه رسمی مدارک تحصیلی با هدف مهاجرت و پذیرش

زمانی‌که دانش‌آموخته بخواهد مدرک خود را به دانشگاه محل ادامه تحصیل خود در خارج از ایران ارائه دهد، بدیهی است ملزم به ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خود خواهد شد.

با خواندن این مطلب، از اقدامات لازم برای ترجمه رسمی مدارک دانشگاهی، به خوبی مطلع خواهید شد:

۱- اولین اقدام شما صدور دانشنامه، ریزنمرات رسمی، گواهینامه پایان تحصیلات و دانش‌آموختگی و در نهایت برگه تسویه حساب است:

شما می‌توانید جهت دریافت مدارک یاد شده، به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کرده و درخواست حضوری و سیستمی را ثبت کنید. توجه داشته باشید گرفتن مدارک رسمی قابل ترجمه برای دانش آموختگانی که تعهد آموزش رایگان را لغو نموده و وضعیت نظام وظیفه مشخص داشته باشند، ضروری است. هم‌چنین روند دریافت این مدارک، بسته به نوع تحصیل شما (روزانه، شبانه و یا غیرانتفاعی) و دانشگاه شما (سراسری، آزاد، پیام نور و...) متفاوت خواهد بود، اما روال کلی در تمامی مراکز مشابه است. دقت داشته باشید، دانشجویان دوره‌های روزانه دانشگاه‌های سراسری کشور، تنها پس از پرداخت هزینه آموزش رایگان قادر به دریافت مدارک تحصیلی خود خواهند بود.

برای دانستن روند آزادسازی مدرک دانشگاهی خود، با مراجعه به سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم، از دستورالعمل جامع ایفای تعهد خدمت آموزش رایگان مطلع خواهید شد. دقت داشته باشید مطالعه نوشته‌های زیر و رعایت دستورالعمل ها، به دقت نتیجه ترجمه شما کمک شایانی خواهد کرد.

تبصره‌های مختص دانشجویان دوره‌های روزانه دانشگاه‌های سراسری:

الف) آزادسازی مدرک با ارائه گواهی عدم کاریابی: برای این کار لازم است در اداره کاریابی وزارت کار ثبت نام نمایید و ۶ ماه از زمان درخواست شما بگذرد. در صورتی که ظرف این ۶ ماه، کاری مناسب شما یافت نشود، می‌توانید با گرفتن برگه‌ای از اداره کاریابی و ارائه آن به دانشگاه بدون هزینه مدرک خود را آزاد کنید. توجه داشته باشید این درخواست دانشنامه، صرفاً توسط شخص شما و یا وکیل قانونی‌تان امکان‌پذیر است.

ب) آزاد سازی مدرک بدون سابقه کار مبتنی بر سابقه بیمه: اگر سابقه کار دارید و سابقه کار شما بیشتر از مدت زمان تعهد تحصیل رایگان است، می‌توانید با ارائه نامه گواهی سابقه کار از بیمه، تعهد خدمت خود را لغو نموده و برگه لغو تعهد رایگان را دریافت نمایید. اگر دقت کنید که سابقه کار همزمان با تحصیل، در این رابطه محاسبه نمی‌شود. اگر میزان سابقه کار شما کمتر از تعهد خدمت شما باشد، باید هزینه مابه‌التفاوت را مطابق محاسبات دانشگاه پرداخت کنند.

ج) آزاد سازی مدرک با سابقه کار مبتنی بر سابقه بیمه: اگر سابقه کار ندارید (مبتنی بر سابقه بیمه)، می‌توانید به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کرده و درخواست ثبت کنید. در این صورت، دانشگاه هزینه تعهد شما را به طور کامل مححاسبه می‌کند و شما می‌توانید این هزینه را پرداخت کرده و برگه لغو تعهد خدمت دریافت کنید.

سوال: آیا تغییر سهمیه به منطقه یک امکان‌پذیر است؟

پاسخ: دانش‌آموختگانی که با استفاده از سهمیه مناطق پذیرفته شده‌اند، باتوجه به تعهد دو برابر می‌توانند درخواست تغییر سهمیه داشته باشند. درخواست این افراد به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال و در صورت کسب حداقل نمره آزاد یا منطقه یک، یک تعهد آن یک برابر سنوات محاسبه می‌گردد.

نکته: درخواست تغییر سهمیه به‌صورت حضوری امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است به طور معمول پاسخ استعلام طی دو هفته از سازمان سنجش به دانشگاه اعلام می‌گردد.

طبق مصوبه وزارت علوم و تحقیقات فناوری، قدم اول در شروع روند تأیید مدارک دانش آموختگان داخل جهت ترجمه، ارائه الکترونیکی مدارک (شامل مدارک تحصیلی و شناسایی) و درخواست الکترونیکی خدمات در آدرس http://Portal.saorg.ir بوده و پس از پرداخت هزینه، بررسی خواهد شد.

 

۲- قدم بعدی، تأیید مدارک دریافتی از دانشگاه با توجه به سازمان مربوطه است:

الف) مدارک تحصیلی غیر پزشکی (صادره از دانشگاه‌های تابع وزارت علوم): دانشنامه، ریز نمره فارسی و برگه لغو تعهد خدمت (یا تسویه حساب) خود را در ساعات کاری ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ به وزارت علوم ببرید تا بتوانید تأییدیه آن را دریافت کنید.

آدرس وزارت علوم برای تأیید مدارک تحصیلی: تهران، خیابان انقلاب، میدان فردوسی، خیابان شهید موسوی، جنب هتل اسکان، پلاک ۳۷ – شماره تلفن: ۸۸۸۲۸۰۵۱

ب) مدارک تحصیلی پزشکی (صادره از دانشگاه‌های تابع وزارت بهداشت): دانشنامه، ریز نمره فارسی و برگه لغو تعهد خدمت (یا تسویه حساب) خود را در ساعات کاری ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ به وزارت بهداشت ببرید تا تأییدیه آن را دریافت کنید.

آدرس وزارت بهداشت برای تأیید مدارک تحصیلی: شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بلوار ایوانک غربی، خیابان سیمای ایران، امور فارغ التحصیلان داخل

ج) مدارک تحصیلی صادره از دانشگاه‌های آزاد اسلامی: دانشنامه، ریز نمره فارسی و برگه لغو تعهد خدمت (یا تسویه حساب) خود را در ساعات کاری ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ به دفتر مرکزی دانشگاه ببرید تا بتوانید تأییدیه آن را دریافت کنید.

آدرس دفتر مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی: خیابان پاسداران، گلستان هشتم – شماره تلفن:

۲۲۵۸۸۱۷۰

سوال: مدت زمان صدور مدرک معمولاً چند روز است؟

پاسخ: قطعاً برای تمامی مراکز آموزشی کاملاً یکسان نیست اما حدود ۵ هفته از زمان تأیید در سامانه دانشگاه زمان خواهد برد.

سوال: شرایط صدور گواهی رتبه قابل ترجمه چیست؟

1 -دریافت دانشنامه

2 -سپری شدن یک سال کامل از تاریخ فراغت از تحصیل

3 -مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه

۳- در نهایت قدم آخر شما، ترجمه مدارک در دارالترجمه خواهد بود:

پس از دریافت تأییدیه مدارک از یکی از سازمان‌های یاد شده، می‌بایست برای ترجمه، به دارالترجمه ارائه دهید و در برخی موارد و برای برخی سفارتخانه‌ها یا دانشگاه‌های خارجی، لازم است تأییدیه‌هایی روی ترجمه رسمی مدارک دریافت نمایید.

نرخنامه ترجمه رسمی

 

 

کلیدواژه‌ها: ترجمه رسمی، مزیت ترجمه رسمی آنلاین، ترجمه رسمی مدارک، ترجمه مدارک تحصیلی، ترجمه مدارک تحصیلی آنلاین، تعرفه تأییدیه دادگستری، نرخ نامه ترجمه رسمی، هزینه ترجمه رسمی اسناد، دارالترجمه، کرونا و ترجمه آنلاین



:: برچسب‌ها: ترجمه رسمی , مزیت ترجمه آنلاین , ترجمه رسمی مدارک , ترجمه مدارک تحصیلی , مدارک , تعرفه دادگستری , نرخنامه , ترجمه , کرونا ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 اسفند 1399 | نظرات ()